Ik wil graag gebeld worden om een presentatie van foutloos rekenen in te plannen
Ik wil graag gebeld worden om een gratis les van foutloos rekenen in te plannen
Inschrijven

Ervaringen

Lees en bekijk wat ouders, kinderen en leraren vertellen over Foutloos Rekenen

4,9
van 5
Gebaseerd op 54 reviews
facebook.com/nlmath

Op Facebook

Onze zoon is bijna klaar met de cursus Foutloos Rekenen in Rijswijk. En wat heeft hij een ongelovelijke sprongen gemaakt! Hij begon met een behoorlijke achterstand begin groep 7. Had weinig zelfvertrouwen opgebouwd en vond rekenen dus ook niet leuk. Nu hij zo vooruit is gegaan, en nog steeds vooruit gaat, kijkt hij zelfs naar rekenen uit! Het is heel hard werken maar door de fantastische docenten Apo en Sedef is hij altijd met plezier elke zaterdag naar de les gegaan. Dank jullie wel!lees meer
Silvia Diniz Pina
Silvia Diniz Pina
2018-12-02T11:08:40+0000
Onze dochter heeft gedurende haar basisschoolperiode moeite gehad met rekenen. Elk jaar werd ze daarin weer bevestigd door een matige Cito-score. Toen in groep 8 bleek dat rekenen zoveel invloed had op haar schooladvies, hebben we haar opgegeven voor de cursus ‘Foutloos Rekenen’. In 12 weken heeft ze het plezier in rekenen teruggekregen. Ze heeft geleerd sommen volgens een vast recept op te lossen. Daarnaast heeft ze geleerd dat als je ergens hard voor werkt, je alles kunt leren! Haar advies werd uiteindelijk aangepast. Ze zit nu op de middelbare school (havo/vwo) en haar favoriete vak is wiskunde:-) Voor het proefwerk breuken en rekenvolgorde haalde ze laatst een 9,5! Gerjan en Aydin bedankt voor de goede begeleiding.lees meer
Elles Potter
Elles Potter
2018-11-27T18:10:11+0000
Onze dochter had een flinke rekenachterstand en na het zien van goed behaalde resultaten van een kennis toch ook besloten te starten. Het was hard werken, voor ons allemaal, heel wat uren huiswerk maken, maar goede begeleiding, duidelijke doelen en fijne communicatie. Onze dochter is van bewust onbekwaam in rekenen in een korte periode gegroeid naar onbewust bekwaam. Haar zelfvertrouwen is gegroeid, ze komt nu eindelijk aan genieten op school toe. Als je kind problemen ondervind met rekenen, beveel ik deze cursus echt aan. Gr Jannekelees meer
Janneke Van Duijn
Janneke Van Duijn
2018-11-25T16:43:13+0000
Mijn dochter heeft in groep 8 deze training gevolgd en dat heeft geresulteerd van een mavo-havo advies naar een vol havo advies. Het was pittig en ze kreeg best heel veel huiswerk maar zoals Aydin bij het intake-gesprek zei “het is een kwestie van meters maken”. Oefenen, oefenen en nog eens oefenen. En zo is het! Hartelijk dank!lees meer
Patricia Wiedijk
Patricia Wiedijk
2018-09-29T15:48:16+0000
Mijn dochter heeft de cursus “foutloos rekenen” gevolgd en heeft hierdoor veel meer zelfvertrouwen gekregen in rekenen. Ook haar cijfers op de basisschool zijn flink verbeterd. Ze vond het in het begin erg pittig om de vele herhaaloefeningen te maken. Juist door al die herhalingen heeft ze nu een prima basis om binnenkort met veel zelfvertrouwen aan het VWO te beginnen. Het is ons zo goed bevallen dat we nu ook onze zoon hebben ingeschreven. Dank Aydin en Ruben voor de goede begeleiding en ook Sinan voor de gastvrije ontvangst in Amstelveen!lees meer
Selli Altunterim
Selli Altunterim
2018-08-19T17:54:02+0000
Ik ben zo blij dat ik NMI op fb zag langs komen. Nog net op tijd voor mijn kind. Want ze zat begin groep 8 had moeite met rekenen. Entree toets scoorde ze Mavo. En na 2 maanden bij NMI scoorde ze Havo voor haar landelijke CITO toets. NMI heeft in 2 maanden voor elkaar gekregen wat de basisschool de Oase in 8 jaar niet voor elkaar had gekregen. De Oase gaf mijn kind kader/Mavo als advies, maar na haar Havo scoore en aan dringen van mij en NMI heeft ze Mavo advies gekregen. Nu half jaar verder heeft ze van haar middelbare school Segbroek (vandaag ) Mavo/Havo advies en als ze zo door gaat zelfs 2 HAVO. NMI ik en mijn dochter zijn jullie eeuwig dankbaar.lees meer
Suzana Numan
Suzana Numan
2018-03-15T17:50:16+0000
Deze cursus is echt een aanrader , mijn zoon Soufiane had veel moeite met rekenen hij maakt zijn werk nooit af op school het was voor hem een hel hij snapt er niks van . en met 32 kinderen in de klas had hij nooit genoeg aandacht . Met deze cursus kreeg hij persoonlijk aandacht want elke kind is anders , sinds kort heeft hij zijn rekendiploma op zak en zijn cijfers zijn sterk om hoog gegaan hij is helemaal klaar voor groep 8 .lees meer
Soumia Barghoual
Soumia Barghoual
2018-02-20T08:14:02+0000
Mijn dochter heeft deze cursus aan het einde van groep 8 gevolgd. Het was heel hard werken (zeker een uur per dag) maar ik denk dat ze hier in die 3 maanden meer geleerd heeft dan in de jaren ervoor op school. Ze is nu veel zekerder over het rekenen en heeft er ook heel veel aan bij wiskunde op de middelbare school. Ook de begeleiding is top. Fijn ook dat ze af en toe terug mag komen voor een opfrisles. Als je kind vastloopt met rekenen of er snel beter in wil worden en bereid is er veel tijd in te steken is deze cursus echt een aanrader!lees meer
Sanne De Ronden
Sanne De Ronden
2018-02-01T17:06:44+0000
Foutloos Rekenen biedt kinderen die rekenen moeilijk vinden eerst een stevige basis in het cijferen, door een eenduidige 'ouderwets' cijferende aanpak te oefenen. Dat kost je kind in de eerste helft van de cursus geweldig veel tijd, en onze dochter was daar niet echt enthousiast over. Maar ze rekent nu veel zekerder. De tweede helft vab de cursus gaat over inzicht, de gedachte is dat er nu ruimte in het werkgeheugen 'vrij' is doordat de berekening op routine gaat, zodat de opgave beter begrepen wordt. Ik heb het idee dat dit inderdaad zo werkt. De begeleiding buiten de cursusuren om is heel prettig, berichten worden snel gezien en beantwoord en de organisatie is strak. De diploma-uitreiking was een leuke gebeurtenis. Mijn dochter vond 'het heel stom dat je zoveel huiswerk kreeg, maar uiteindelijk profiteerde je er wel van. Ik zou het vier sterren geven.'lees meer
Tijl Rood
Tijl Rood
2018-01-06T09:51:03+0000
Op aanraden basisschool onze zoon kennis laten maken met het NMA. De belofte van het foutloos rekenen programma is bijna ongeloofwaardig. Als de helft klopt zouden wij (zoon ook) heel tevreden zijn geweest. Inmiddels is de cursus afgerond en is de belofte volledig waargemaakt! Het vraagt wel echt doorzettingsvermogen en motivatie van de deelnemende kinderen, maar opeens tot de betere rekenaars in de klas horen is motiverend en heeft een veel verder strekkend effect op school dan bij rekenen alleen. Na afloop cursus (begonnen in groep 6) is een leerling klaar voor de middelbare school. Methodes worden inmiddels ook aangeboden aan onderwijzend personeel en middelbare scholieren: absolute aanrader, zeker ook door de vriendelijke en enthousiaste docenten.lees meer
Kai Guldemond
Kai Guldemond
2017-11-19T19:36:36+0000
In 7 maanden tijd is onze dochter 2 schooljaren vooruit gegaan dankzij deze cursus. Het was wel hard werken, maar we zij nu dankbaar! Dat was anders nooit gelukt.lees meer
Francis Nieuwenhuijs-Molthof
Francis Nieuwenhuijs-Molthof
2017-11-06T10:27:22+0000
Onze zoon Marco had enorm veel moeite met rekenen op school in groep 7. Het niet snappen van de uitleg op school belemmerde niet alleen zijn algemene prestaties maar ook zijn zelfvertrouwen. Hij heeft sinds gisteren zijn foutloosreken diploma op zak en is daar zo enorm trots op! Hij heeft zijn zelfvertrouwen terug en de cito scores schieten in een stijgende lijn omhoog. Wat voor hem onmogelijk leek te zijn in nu een makkie. Een echte aanrader dus!!lees meer
Katja Meijer
Katja Meijer
2017-07-16T18:27:32+0000
Miryam heeft haar diploma bij Nederlands Mathematisch Instituut gehaald � Door de onlogische rekenmethode op haar eigen school, had Miryam een achterstand opgelopen, ze begreep niets van rekenen. Maar door 3 maanden keihard te werken en de zeer duidelijke uitleg en begeleiding van Willem en Aydin kan Miryam nu heel goed rekenen! Ze heeft er zelfs plezier in!!! Super trots � DANK �lees meer
Chady Elma
Chady Elma
2017-07-04T06:33:03+0000
Onze dochter Daan had vóór de cursus foutloos rekenen een krap VMBO-T advies (cito januari '17) en heeft na de eindtoets een HAVO/VWO advies. Met name het rekenen was sterk vooruit gegaan! Wij en ook zeker Daan, zijn zeer blij dat we de cursus gedaan hebben!!lees meer
Rene Wingender
Rene Wingender
2017-05-10T13:28:09+0000
Een aanrader voor elk kind! Mijn dochter Davinia had veel moeite met rekenen en scoorde erg laag op haar Cito toetsen. Na een paar intensieve maanden heeft zij geleerd hoe zij plus- en minsommen, staartdelingen, breuken en percentages foutloos kan berekenen. Laatste Cito heel goed gescoord, maar het fijnste is dat ze nu alles snapt en lekker meedraait in de klas. Mocht zij nog wat extra hulp nodig hebben mogen we altijd bij ze aankloppen, dat geeft een vertrouwd gevoel.lees meer
Alicia Djemani van Halderen
Alicia Djemani van Halderen
2017-03-06T13:57:00+0000
Inmiddels 2 kinderen, met heel verschillende leer behoeften, op deze cursus. Het is hard werken voor ze, maar de resultaten zijn er absoluut! Zelfs met de diagnose discalculie is de voortgang fantastisch te noemen. We zijn nog niet helemaal klaar, maar ik kan dit absoluut aanbevelen! Kleine groepjes en individuele aandacht hielpen mijn kinderen enorm vooruit!lees meer
Jon van Nieuwkerk
Jon van Nieuwkerk
2017-02-15T19:01:02+0000
Onze dochter heeft enorm veel geleerd tijdens de cursus Foutloos rekenen. Ze kan nu foutloos heel moeilijke sommen uitrekenen en helpt de juf soms bij het uitleggen van sommen aan de klas. Op de Cito rekenen is ze van VMBO-kader niveau naar Havo gegaan. Door de stapsgewijze aanpak en begeleiding van het NMI zijn haar zelfvertrouwen en doorzettingsvermogen gegroeid en dat heeft ook een positieve invloed op andere vakken gehad. Ze heeft nu een Havo/VWO advies op zak, terwijl dit een half jaar terug nog een VMBO-T/Havo advies was. Het was hard werken maar het levert veel op.lees meer
Linda Vaal
Linda Vaal
2017-02-12T22:13:54+0000
Met overvloed van geduld en aandacht wordt de rekenvaardigheid naar een hoger niveau getild. Wel hard werken, maar dat betaalt zich zeker uit. Wij zijn erg enthousiast en zien naast beter rekenen een grote groei in zelfvertrouwen. Een absolute aanrader!lees meer
Tjade Groot
Tjade Groot
2017-01-18T08:00:26+0000
Mijn zoon is hier geweldig begeleid. Hij ondervond moeilijkheden met wiskunde in de vijfde van het gymnasium. Hij kwam er zelf, ondanks diverse pogingen, niet uit. Aydin heeft hem onder zijn hoede genomen en met veel geduld, stap voor stap vooruit geholpen. Onze zoon doet dit jaar eindexamen en staat een 8 voor wiskunde.lees meer
Roman Tarlavski
Roman Tarlavski
2017-01-16T20:19:35+0000
Ik heb mijn zoon jullie stamp cursus laten doen van 12 weken. Het heeft heel erg geholpen, zijn niveau is omhoog gegaan en hij heeft nu vertrouwen om rustig zijn hersens te gebruiken tijdens rekenen. Ik ben heel blij dat wij dit hebben gedaan. Het was me het geld dubbel en dwars waard.lees meer
Joeri Out
Joeri Out
2017-01-13T18:27:25+0000
Onze 2 jongens hebben keihard gewerkt met hele leuke leerkrachten,die leuk met de kids omgaan,wij als ouders zien de vooruitgang van de jongens. Nogmaals dank daarvoor.lees meer
Sandra Lakhai
Sandra Lakhai
2017-01-13T17:52:28+0000
Onze zoon Mats heeft de afgelopen 3 maanden de cursus foutloos rekenen gevolgd en hierdoor zijn zijn prestaties op school enorm gestegen. Daarnaast heeft hij er veel zelfvertrouwen en doorzettingsvermogen aan overgehouden. Met hard werken bereik je je doel. Mede natuurlijk dankzij de geweldige mensen van het Nederlands mathematisch instituut.lees meer
Barbara van Eck
Barbara van Eck
2017-01-13T15:34:13+0000
Ik vind de begeleiding naar mijn 2 dochters top! Ze hebben door NMI flink hun achterstand ingelopen...er wordt een basis gelegd voor de kinderen en dat gebeurt ook in kleine setting. Aandacht van de leerkracht wordt zo goed evenredig verdeeld over 4 leerlingen en je merkt al gauw een vooruitgang. Top en keep up the good work�.lees meer
Fatima Oulad
Fatima Oulad
2017-01-13T14:40:50+0000

Op LinkedIn

“Onze dochter heeft een traject van Foutloos Rekenen in Capelle aan den IJssel gevolgd en kan met recht zeggen dat ze nu 9 en 10-en haalt voor haar rekentoetsen. Foutloos Rekenen geeft ook een resultaat verplichting en dat heeft ons ervan overtuigd dat we dit moesten doen. We zijn bijzonder enthousiast!

We hebben al veel bijles leraren gehad in de afgelopen jaren, maar de gedrevenheid om kinderen foutloos te leren rekenen is het beste dan we tot nu toe hebben meegemaakt in de afgelopen jaren. Foutloos Rekenen zet alleen maar universitair geschoolde docenten in. Er wordt dus op hoog niveau les gegeven en kan afgestemd worden op wat het kind prettig vind. We hebben ons voorgenomen om onze dochter ook in te schrijven voor het Nederlands onderwijs.”

20 juli, 2018
Richard de Groot BSc
Contract & Vendor Manager bij Mammoet Holding BV

“Onze kinderen hebben beide met succes de training foutloos rekenen gevolgd. De hiaten in de kennis van rekenen, die blijkbaar vaak bij kinderen in het basisonderwijs aan de orde zijn, waren na de training volledig opgelost. Door vanaf de basis hernieuwd te leren rekenen en dit door intensieve training goed eigen te maken hadden onze beide kinderen een 2 niveau’s hogere cito uitslag.”

24 maart, 2018
Rob Clijnk
Area Sales Manager at MSA - The Safety Company

“Beste Aydin,

Hartelijk dank voor je tijd en inspanning voor het Nederlands Mathematisch Instituut. De cursus Foutloos Rekenen is een zeer welkome aanvulling op het rekenaanbod van het reguliere onderwijs van de kinderen. Automatiseren is van essentieel belang op de basisschool. Thuis oefenen hoort daar zeker bij en vreemde ogen dwingen.

Onze kinderen kijken met voldoening terug op de rekencursus. Op een aangename manier is rekenen onder de aandacht gebracht en ook het huiswerk werd doelgericht gemaakt. De vier basisberekeningen: optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen, zijn veelvuldig geoefend. De tafels werden voldoende gerepeteerd en ook nieuwe inzichten in getallen werden verschaft. Een stukje interesse voor wiskunde is overgebracht.

Een goede basis van rekenen geeft zelfvertrouwen en een vliegende start op de middelbare school. Foutloos rekenen is een aanrader, voor kinderen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken bij automatiseren.”

27 januari, 2018
Arnoud van Oers
Finance Manager

“Mijn zoon Niek scoorde in groep 7 met rekenen op VMBO niveau en na de cursus foutloos rekenen op VWO niveau! Het was hard werken en ik ben Aydin en zijn team zeer dankbaar!”

15 juni, 2017
Henk Brat
Partner/Advocaat bij LEXSIGMA Advocaten. Gespecialiseerd in Ondernemingsrecht.

“This year, Aydin has helped our son go from failing every maths exam to getting a 9.3 in his final VWO wiskunde B exam. Maths is an extremely difficult subject to teach, and the general notion seems to be that you either get it or you don’t. By taking his students back to basics, Aydin rebuilds the knowledge and, at the same time, the confidence lost during maths lessons at school. Moreover, he has an amazing ability to connect with young people and is a highly motivating teacher. He makes students feel welcome and offers a safe environment in which to learn. My son has a huge amount of respect for Aydin and would take all his advice on board. He would willingly spend several hours a week, in addition to the official course hours on Sunday afternoons, working on his maths in Aydin’s office. We are extremely grateful to Aydin for his patience and time and would not hesitate to recommend his services.”

15 juni, 2017
Catriona Ester
Communications Manager

“Onze Ben behaalde bovengemiddelde resultaten in de 5de van het gymnasium voor al zijn vakken (een E&M pakket met talen, geschiedenis, aardrijkskunde, economie en Wiskunde B) en het leven was goed. Totdat hij op een dag met een 2,9 voor een Wiskunde B proefwerk thuiskwam. Het was een eenmalige ‘slip of the pen’. Hij zou meer tijd aan zijn Wiskunde besteden, meer in de klas opletten en het zou allemaal goedkomen, net zoals met de andere vakken. Een paar weken later kwam hij enigszins beduusd thuis met een 3,2. Hij begreep er niets van. Hij had immers heel goed geleerd. Had hij simpelweg geen aanleg voor Wiskunde zoals zijn vader (in de 3de met een taak laten vallen)? wij begrepen dat er een probleem was dat hij zelf niet in staat was om op te lossen. Wij kenden Aydin en hadden hele goeie dingen over hem gehoord. Wij begrepen dat Ben hulp nodig had om zijn cijfer naar en voldoende op te krikken. Aydin kwam bij ons thuis. Zijn enthousiasme voor Wiskunde werkte aanstekelijk. Volgens Aydin zijn er geen slechte leerlingen. Sommigen hebben alleen niet goed opgelet of de basis gemist. Hij is direct met Ben aan de slag gegaan. Zij aanpak was erg grondig. Ben moest zich eerst de basis eigen maken. Er moest worden afgebroken en opnieuw opgebouwd. Ben was in het begin sceptisch maar is vrij snel een ‘believer’ geworden. Aydin gaf zijn zelfvertrouwen een enorme boost en hem het gevoel dat er niets was op Wiskunde-gebied wat Ben niet kon bereiken. Ben ging steeds meer tijd doorbrengen op het instituut. Hij kon er altijd terecht (‘s-avonds en in het weekend) en Aydin stond altijd voor hem klaar. Aydin was erg geïnteresseerd in zijn vorderingen op school en zij appten voortdurend met elkaar. Het bleek dat Ben behoorlijk achterop was geraakt en het heeft even geduurd, maar vrij snel gingen de cijfers omhoog en werd de eerste voldoende gevierd. Het ongelooflijke gebeurde, Ben begon Wiskunde leuk te vinden. Ben is gisteren cum laude geslaagd voor zijn eindexamen, met een 9,8 voor Wiskunde B, het hoogste cijfer van de hele jaarlaag. Wij hebben een slimme zoon, ik geef dat direct toe, maar hij had het nooit zonder Aydin gered. Zijn methodische aanpak, zijn liefde voor het vak maar met name het zelfvertrouwen dat hij onze Ben gaf, hebben ervoor gezorgd dat Ben niet alleen extreem goed in Wiskunde is geworden maar van het vak is gaan houden. Ben gaat Rechten studeren maar overweegt serieus om Wiskunde als tweede studie te doen. Ik was altijd de mening toegedaan dat er twee soorten mensen waren, mensen die goed waren in Wiskunde en mensen die dat nooit zouden worden. Dankzij Aydin heb ik mijn mening veranderd. De samenwerking van Ben en Aydin heeft al mijn verwachtingen overtroffen. Wij zijn hem eeuwig dankbaar.”

15 juni, 2017
Roman Tarlavski
Partner at CMS

“Onze dochter Julia wilde graag beter leren rekenen. Ze zit in groep 8 en rekende tot aan de start van haar rekencursus bij het NMI op het niveau van groep 7. En ook op dit niveau scoorde ze een E en behoorde ze tot 10% laagst scorende leerlingen. Aydin en het NMI vind ik om meerdere redenen een verademing in onderwijsland.

1) De passie en overtuiging waarmee Aydin en zijn team werken aan hun missie om rekenen net zo’n basisvaardigheid te maken als lezen.
2) Ze hebben het lef gehad om dwars tegen alle methodieken en overtuigingen in een aantal basisrecepten te ontwikkelen die echt werken.
3) Ze stemden vooraf met Julia én met ons het te volgen traject af. Julia zag al na de proefles in dat ook zij kon leren rekenen en was daarom erg gemotiveerd.
4) Last but not least. Onze Juul heeft de meest steile leercurve in haar leven tot nu toe laten zien. Na enkele weken was ze een van zeldzame leerlingen die de eindtest bij een eerste oefening direct foutloos maakte. En misschien nog belangrijker. Julia is niet alleen veel beter geworden in rekenen, maar heeft ook een enorme dosis zelfvertrouwen en discipline er bij gekregen.

Ik wens Aydin en zijn team – maar vooral ook de bestaande instellingen in NL – toe dat NMI de ruimte krijgt om haar visie, expertise en passie over te brengen op de scholen in Nederland.”

5 juni, 2017
Albert Goldsteen
Oprichter Goudsteen & Company

“Aydin zorgt voor een stevige rekenbasis waar kinderen erg veel profijt van hebben. Aan de hand van zijn ‘rekenrecepten’ krijgen kinderen tools waarmee ze ingewikkelde sommen zelf leren op te lossen. Dat geeft hen veel zelfvertrouwen. Hierdoor blijkt een ‘rekenprobleem’ opeens een stuk minder problematisch.”

17 december, 2016
Hester Otter
Journalist, content specialist, copywriter, projectmanager en mede-eigenaar Studio Peppar

“Het NMI is absoluut een aanrader. Onze zoon (groep 7) heeft met veel plezier en goed resultaat de training ‘Foutloos Rekenen’ bij Aydin (en zijn collega’s) gevolgd en met een diploma afgesloten. Je kind wordt er zeer gedisciplineerd door en leert wat doorzetten is. Het is prettig een rekenmethode te kennen, die altijd werkt. De kinderen krijgen het diploma niet voor niets, er moet heel hard gewerkt worden, een investering die het dubbel en dwars waard is. Ons kind beheerst nu de gehele basisschoolleerstof rekenen t/m groep 8. Zeer veel dank!”

17 december, 2016
Harriette Kockelkoren
Consultant at FRESHE Search & Solutions

“Als je een zoon of dochter hebt die net zo rekende als mijn Juliet van 10 jaar, en je hebt het gevoel dat de methode van school gewoonweg niet landt, dan is de rekencursus van het NMI een enorme aanrader. De methode is heel gedegen opgebouwd, en dat durf ik als didacticus te zeggen. Met een wekelijkse les van 2 uur en een portie huiswerk van 1 uur per dag is het een pittig, maar succesvol geheel. Het rekenen wordt echt geautomatiseerd, waarna ook de redactiesommen telkens een beetje beter gemaakt worden. Het fijne is dat het naast goed kunnen rekenen, ook enorm veel zelfvertrouwen oplevert. En huiswerk discipline. Er is een basis gelegd waar ze haar hele leven plezier van gaat hebben.”

17 december, 2016
Natasja Jager-Schijve
Director Splintt online training services

“Mijn zoon… 11 jaar… een dromertje… wil graag prof. voetballer worden… houdt van alles dat met een beeldscherm te maken heeft. Vind school slechts een plek om zijn vrienden te ontmoeten. Hij zit nu in groep 8 dus het roer moest om. M.aw. meer focus om zijn zelfverttouwen te vergroten, zijn reken skills op peil te krijgen en de discipline bijbrengen van regelmatig en op een slimme manier je huiswerk te maken.
Ik was eerlijk gezegd een beetje sceptisch aan het begin, maar NMI heeft mijn verwachtingen in 12-14 weken dik overtroffen. Aydin en zijn team kunnen naar mijn mening van elk kind een rekenwonder maken. Het mooie van de cursus is dat het zelfvertrouwen van mijn zoon zodanig is toegenomen dat hij nu voor alle vakken op school goede cijfers haalt. Hij geeft zelf aan dat hij nu veel meer de rust heeft om vragen volledig te lezen voordat hij aan zijn antwoorden gaat werken. Overall: NMI is een dikke aanrader! Thanks, Aydin en team.”

17 december, 2016
Giovanni Doesburg
Freelance Digital Marketeer

“Wij hebben onze dochter de cursus Foutloos Rekenen laten doen bij het instituut van Aydin Cihangir, omdat de methode die de school aanbiedt voor haar niet werkte en ze eind groep 6 matige Cito-scores had voor rekenen. Aydin werkt met hoog gekwalificeerde docenten op master niveau, die de kinderen binnen drie maanden door de rekenstof van groep 3 tot en met groep 8 loodsen. De cursus is zodanig intensief (twee uur les per week en iedere dag huiswerk) dat het rekenen heel snel wordt geautomatiseerd. De methode die wordt gehanteerd is zgn cijferend rekenen, dus de methode die kinderen moeten beheersen zodra ze naar de middelbare school gaan. Het resultaat van de cursus is dat onze dochter in drie maanden tijd van een cito score D naar een hoge B is gegaan. Ze heeft veel meer plezier in rekenen gekregen en ze heeft hierdoor veel meer zelfvertrouwen. Het is iedere euro waard geweest.

Ik zou iedereen met kinderen in groep 6/7 die moeite hebben met rekenen of met de schoolmethodes, van harte willen aanbevelen om deze cursus te volgen.”

25 oktober, 2016
Robert Bakker
Advocaat, Bouwrecht, Ondernemingsrecht RJB Advocatuur

“Mijn naam is Michael Tedja. Ik ben beeldend kunstenaar, schrijver, dichter en curator. Mijn vriendin, Miek Hoekzema schrijft kinderboeken en maakt daar educatieve voorstellingen bij. Onze zoon heet Malcolm. Malcolm kan goed leren. Hij is goed in taal en rekenen en heeft een klas overgeslagen. Hij zit nu in groep zes. Ook na een klas overgeslagen te hebben zocht Malcolm uitdagingen, met name op het gebied van rekenen. Een jaar geleden hebben wij contact gezocht met het NMI. Het eerste gesprek met de docent verliep heel goed. Malcolm was zeer enthousiast. Omdat Malcolm toen nog in groep vijf zat voorzag het NMI in eerste instantie niet in een aanbod voor een kind van zijn leeftijd. Maar na een vervolggesprek was de docent al snel overtuigd van het enthousiasme en de inzet van Malcolm. De cursusstof was behoorlijk omvangrijk. Toch voelde Malcolm zich als jongeling, zeer serieus genomen. Hij werd niet beknot (in zijn spervuur aan vragen). Het diploma hangt nu prominent in ons huis. Onze zoon kijkt er vaak naar en is er erg trots op. Ook stimuleert het hem verder zijn best te doen op school. Hij ervaart het als een overwinning op zijn eigen capaciteiten. Het belangrijkste is dat wij door de rekencursus hebben gezien dat onze zoon in staat is om zich langdurig te concentreren op complexe materie en om die materie om te zetten in concrete resultaten. Met dank aan het NMI.

Hartelijke groeten van
Michael Tedja,en Miek Hoekzema.”

29 januari, 2016
Michael Tedja
Teacher at the Sandberg Institute, Amsterdam

“Mijn zoon heeft door de cursus Foutloos Rekenen zo’n ongelofelijke vooruitgang geboekt, dat hadden we ons nooit kunnen voorstellen. We hebben hard moeten werken, een uur huiswerk per dag voor 4 maanden, echt pittig. Eind 2015 ronde hij de cursus af en nu haalde hij in Januari 2016 al een 8,5 en een 9,5 voor zijn reken toetsen. Wie had dat ooit gedacht, fantastisch!”

25 januari, 2016
Jessica kersten
Co-founder & CD at Cloudfactory

“Omdat onze dochter destijds in groep 7 onvoldoende haar rekenen beheerste hebben we besloten om haar met de spoedcursus een vaste basis te geven. Het heeft voor haar erg goed uitgepakt en wij zijn dan ook zeer te spreken over de professionele aandacht en de methode! Niks is teveel. Dank en succes met de verdere plannen!”

18 januari, 2016
Amber Voûte
Organisatie/Congressen/Beurzen/Zakelijke Evenementen/Director/Owner

“Na 8 jaar basisonderwijs kon mijn dochter niet rekenen. Discalculie was de verklaring van de docenten. Toen we zijn gaan oefenen voor de Cito toets kwam ik er achter dat ze goed in staat was sommen te maken die we eerder hadden geoefend. In dezelfde periode kwam Aydin langs bij IJsfontein om te praten over de mogelijkheden zijn rekenmethode te digitaliseren. Ik raakte geïnspireerd door deze aanpak en besloot mijn dochter mee te laten doen aan zijn cursus van12 weken. De methode van het Nederlands Mathematisch Instituut is geen wondermiddel maar een gestructureerde aanpak om stapsgewijs te leren rekenen. De docent is een rustige docent die de kinderen het vertrouwen geeft dat ze kunnen leren rekenen. Na 12 weken kan mijn dochter foutloos rekenen en helpt haar oudere zus met het maken van wiskunde sommen.”

6 januari, 2016
Jan-Willem Huisman
Owner, IJsfontein Playful learning

“De docent van “Foutloos Rekenen” heeft mijn dochter in vier maanden alle ‘recepten’ bijgebracht die een basisschool leerling na zes jaar moet kennen en kunnen toepassen. Het overbrengen van de recepten in combinatie met het dagelijks huiswerk, waarbij de sommen eindeloos worden geoefend, is de enige manier waarop kinderen leren rekenen. Helaas wordt deze ‘ouderwetse’ maar beproefde methode niet meer in het reguliere basisonderwijs toegepast, waardoor basisschoolleerlingen onnodig slecht presteren op rekenen en met een achterstand het voortgezet onderwijs instromen. Jammer, want met een gedegen methode zie je zo snel resultaat. Daarbij heeft Foutloos Rekenen zeer kundige en toegewijde docenten, die hun leerlingen niet laten gaan voordat ze werkelijk foutloos de eindtest hebben gehaald. Met de mogelijke oprichting van de Alan Turing School kan Foutloos Rekenen een wezenlijke bijdrage leveren aan het verbeteren van de kwaliteit van het basisonderwijs in Amsterdam”

5 januari, 2016
Esther Spetter
Ervaren (interim) manager en toezichthouder in publieke domein met visie op control en governancevraagstukken

“Ik ben de docent zeer dankbaar. Onze zoon had grote moeite met rekenen en op school kreeg hij niet de hulp die hij zo nodig had, ondanks meerdere verzoeken van onze kant. Het knagende gevoel dat er meer inzat dan dat eruit kwam werd bevestigd door de cursus Foutloos Rekenen. In een paar weken tijd veranderde onze zoon in een vlotte rekenaar met zelfvertrouwen. Dit is nou precies waar ieder kind dat worstelt met rekenen recht op heeft: aandacht, goede uitleg en de personal touch! Chapeau!”

31 december, 2015
Mary Bulterman
Interim Management Assistant bij AkzoNobel

“Ik heb de docent leren kennen als een enorm aardige man. Zeer gedreven, doch geduldig docent die in staat is om ieder kind beter te leren rekenen. Zeer effectief en met tastbare resultaten in een korte termijn. Ook namens mijn dochter Suzanne enorm bedankt voor de hulp en toewijding!”

29 december, 2015
Robert den Broeder
Consultant & Trainer for Organizational Behavior Management (OBM) at Trigono

“Foutloos Rekenen heeft mijn dochter ondersteund bij het leren rekenen. Op de middelbare school bleek dat mijn dochter geen goede basis op de basisschool had gekregen voor het vak rekenen. Ik heb de docent leren kennen als een enthousiaste en toegewijde leraar, die met grote inzet mijn dochter een solide basis heeft gegeven om op de middelbare school verder te kunnen. Mede dank zij zijn inspanningen heeft mijn dochter haar middelbare school gehaald.”

27 december, 2015
Bert Jonker
Manager Product & Performance Management at Syntrus Achmea Pensioenbeheer

“Mijn kleinzoon heeft de lessen gevolgd bij Foutloos Rekenen. Op de basisschool had hij voor rekenen zware onvoldoenden. Hij zit dit schooljaar voor het eerst op het V.O. Zijn cijfer voor rekenen is nu 7,9. Dit is het resultaat van de lessen van Foutloos Rekenen.
Maarten ter Linden.”

21 december, 2015
Maarten Ter Linden
advisor at Advies en Management Onderwijsvastgoed

“De docent is erg sterk in het overbrengen en geduldig nader uitleggen van rekenformules.”

5 december, 2015
Anne Lamers
Account Manager at VCK Travel

“The teacher is very enthusiastic and an experienced Maths teacher with strong technical background. The methodology he exercised to the students helps them to learn, explore and, most importantly, love the Maths. He has been teacher for my 2 kids and both have been successful at the school by increasing their performance and have more confidence. I strongly recommend him”

25 september, 2015
Erol Oner
Vice President at Credit Europe Bank N.V.

“De docent is zeer toegewijd aan zijn taak. Hij heeft veel kennis van zaken en brengt dit op een heel prettige manier over aan de kinderen. Hij legt alles duidelijk uit en als je het niet direct begrijpt heeft hij alle geduld om het nogmaals uit te leggen. Hij doet er alles aan om het je te leren. Hij is heel aardig en rustig, aldus de kinderen en helpt je graag”

19 april, 2015
Carina Benninga
Directeur bij Bureau Benninga

“De docent is een intelligente en gedreven docent, die met veel toewijding het beste op rekengebied haalt uit zijn leerlingen. Gerjan”

26 maart, 2015
Anja Dekhuijzen
Partner at Whitebridge Advocatuur
De ervaring van:

Moeder van Arvid

(11)

“Mijn zoon Arvid scoorde met rekenen voor de Cito in groep 1 tot en met 5 altijd een A of B. In groep 6 en 7 kwam daar verandering in en werd het een B score en af en toe een C score. Door vrienden kwam ik in aanraking met het NMI. Het NMI tracht door training, kinderen secuurder te laten werken om zo een beter resultaat te krijgen. Aangezien de rekenstof in de groepen 6 tot en met 8 meerdere onderwerpen behandeld, is er minder tijd om in te oefenen op school. Het leek me daarom een goed idee om mijn zoon Arvid een rekentraining te geven bij het NMI. In het begin klaagde hij wel dat hij veel huiswerk mee kreeg. Maar dat klagen veranderde in gedrevenheid, toen hij merkte dat hij sneller en beter kon rekenen. Hij vertelde mij dat de uitleg van de sommen duidelijker werd gegeven dan op school en dat hij het nu beter begrijpt. Arvid zegt dat als hij terugdenkt aan zijn training hij nu pas goed weet wat leren inhoud. Door van te voren je huiswerk te verdelen over de week en elke dag een uurtje eraan te werken, raak je aan het maken van huiswerk gewend, onthoud je het beter en maak je minder fouten. Hij heeft in groep 8 een hogere cito score gehaald dan verwacht werd. Ik ben van mening dat het NMI daar een grote bijdrage aan heeft geleverd.”

De ervaring van:

Noémi

(12)

“Hoi, ik ben Noémi,
Twee jaar geleden had ik best een achterstand opgelopen met rekenen. In groep 8 kon ik een cursus Basisrekenen gaan volgen bij het NMI. Ik zag er best tegenop, extra uren in rekenen stoppen is niet mijn idee. Het ging anders, ik vond het leuk, ik kreeg veel zekerheid door de andere aanpak en ik geloof echt dat ik goed ben gaan rekenen. Nu zit ik op de middelbare school, ik vind Wiskunde één van de leukste vakken en ik haal mooie cijfers. Als anderen hun rekenmachinetje pakken kan ik het nog steeds uit mijn hoofd, dat voelt fijn. Mijn broertje (10 jaar) zag dat ik lol had en wilde een jaar later ook de cursus volgen met een groepje slimpies uit groep 7. Op school deed hij niet meer veel aan rekenen, maar dit vond hij weer leuk. Hij had veel lol in het leren sneller te rekenen en vragen op te lossen die hij nog moeilijk vond, bovendien ging hij minder foutjes maken. Mijn zusje uit groep 5 wil ook al, maar zij moet nog even wachten.”

De ervaring van:

Moeder van Juna

(12)

“Juna heeft de cursus “Foutloos Rekenen” gevolgd om foutloos te kunnen
rekenen op basisschool niveau en omdat dat haar zo geholpen heeft, hebben we haar ook als voorbereiding op de middelbare school de cursus “rekenen voor gevorderden” laten volgen.
Met als resultaat dat ze de stof op de middelbare school goed kan volgen en zelfs voor ligt op de rest van de klas. Top!”

De ervaring van:

Juna

(12)

“In het begin zag ik er tegen op om elk weekend wiskunde te doen, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Ik heb er veel van geleerd en het was nog leuk ook.”

De ervaring van:

Ouders van Jens

(10)

“Jens  heeft deelgenomen aan de rekencursus voor groep 7 en 8. Wij hebben hier als ouders voor gekozen, omdat hij behoefte had aan wat extra uitdaging in het rekenen. Tevens het dagelijks maken van huiswerk sprak ons aan, om alvast een ritme te vinden voor het voortgezet onderwijs. Het plezier in gaan naar de cursus, leren en zelfstandig huiswerk maken, gaf aan dat Jens genoot van de aangeboden stof. De basis is gelegd voor de entreetoets en de verplichte rekentoets die vanaf het schooljaar 2014-2015 meetelt voor het eindexamen, dit zien wij met vertrouwen tegemoet, mede door het enthousiasme van de NMI docenten!”

De ervaring van:

Jens

(10)

“Ik dacht eerst dat 2 uur rekenen per keer wel heel lang zou duren, maar de tijd vloog voorbij. Op het eind van de les kregen we een raadsel mee naar huis, dat vond ik heel erg leuk. Soms moest ik lang nadenken voordat ik een antwoord had gevonden. Procenten, breuken en metrieke stelsel hadden we nog niet behandeld in de klas, en wel op de cursus. Dat was leuk!”

De ervaring van:

Ouders van Lars

(13)

“Lars heeft deelgenomen aan de basiscursus wiskunde. Wij hebben als ouders gekozen om hem te laten deelnemen aan deze cursus, om een gedegen basis te leggen voor de toekomst. Het maatwerk, de extra aandacht voor onderwerpen die op school aan bod komen, zorgen ervoor dat Lars alle toetsen gemiddeld boven de 8 scoort! Als de afgesproken uren een keer niet uitkwamen, werd er vanuit het NMI altijd een alternatief geboden. Hulde, in deze 24/7 tijd!”

De ervaring van:

Lars

(13)

“Ik keek er niet echt naar uit, maar ik moest van mijn ouders. Maar al snel zag ik in dat het ook wel leuk is om goede scores te halen op school. Er worden onderwerpen behandeld die ik nog steeds niet op school krijg, dan loop ik al op de stof vooruit. Ik begrijp alles goed! En als ik iets moeilijk vind, kun je via de groepschat op Whatsapp altijd hulp vragen. Handig toch!”

De ervaring van:

Ouders van Maurits

(10)

“Onze zoon Maurits is in groep 7 begonnen met een basiscursus rekenen. Wij merkten namelijk dat in het huidige onderwijs op de basisschool bepaalde simpele vaardigheden zoals staartdelingen en breuken minder goed worden behandeld. Na 10 keer meegedaan te hebben met de cursus, en het bijbehorende huiswerk te hebben gemaakt is Maurits met sprongen vooruit gegaan. Zijn resultaten op de CITO zijn sterk verbeterd.

We zijn erg blij met de A+ score van Maurits. De cursus was wel zwaar met heel veel huiswerk, maar hij heeft er ongelooflijk veel van geleerd, zowel qua rekenen als qua doorzettingsvermogen en is ook gegroeid in zijn zelfvertrouwen.”

De ervaring van:

Sem

(12)

“Ik heb 3 maanden rekenles gevolgd in aanloop naar de eindcito. Het was prettig dat alle rekenstof vanaf de basis doorgenomen werd. Het heeft mij veel geholpen bij het maken van de cito, ik had de maximale score! De lessen waren leuk en leerzaam met een groepje kinderen.”

De ervaring van:

Moeder van Martijn

(10)

“Mijn zoon ging achteruit met zijn rekenwerk. Het tempo in de klas wordt hoger naarmate hij ouder wordt en de klassen zijn groot. Soms had hij meer uitleg nodig en daar is dan geen tijd voor in de klas. Ook had hij soms meer oefenmateriaal nodig om de stof goed te begrijpen.

NMI geeft veel persoonlijke aandacht en is enorm flexibel qua planning van de lessen. De leraar is geduldig en er is veel oefenmateriaal beschikbaar. De rekenmethodes worden duidelijk uitgelegd en daarna wordt veel huiswerk meegegeven. Er zijn tussentijdse toetsen om te checken of de stof ook daadwerkelijk beheerst wordt. Is dat niet het geval, dan wordt hier extra aandacht aangegeven, net zo lang totdat dit wel het geval is.

Het huiswerk vergt veel discipline, elke dag moest hij aan het werk en soms best lang, maar uiteindelijk heeft NMI ervoor gezorgd dat mijn zoon weer op het rekenniveau van zijn klas is. Hij is zekerder en vindt zijn rekenhuiswerk niet meer zo’n enorme opgaven.”

De ervaring van:

Vader van Thomas

(10)

“Met heel veel toewijding wordt ernaar toegewerkt het maximale rendement uit ieder kind te halen. De cursus biedt ook verdiepings- en extra oefenstof t.o.v. de schoolstof. Ons kind is (weer) op A voor rekenen gekomen.”

© Copyright 2018 | Nederlands Mathematisch Instituut | All Rights Reserved